Het intakegesprek
Als u op een woning heeft gereageerd en u bent degene die de woning mag gaan huren, dan nemen wij telefonisch contact met u op. We bespreken dan de verdere procedure en eventuele bijzonderheden. Ook vragen we u om een aantal gegevens aan te leveren. Die kunt u digitaal (per email) of persoonlijk op kantoor aan ons aanleveren. Hieronder leest u welke gegevens of documenten we van u nodig hebben. Zorg dat u deze documenten tijdig aan ons aanlevert want zonder deze documenten kunnen wij de woning niet aan u toewijzen en gaan wij verder met de volgende kandidaat!
Deze gegevens hebben wij van u nodig, lever ze tijdig aan:
- Een recente inkomensverklaring van u (beiden). U vindt hier meer informatie over de inkomensverklaring.
De inkomensverklaring is gratis op te vragen via de Belastingtelefoon, tel. 0800-0543. Let op: het ontvangen van de inkomensverklaring duurt 5 werkdagen! Vraag deze dus tijdig aan. U kunt uw inkomensverklaring ook met behulp van uw DigiD meteen downloaden op www.mijnbelastingdienst.nl. - Geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart) van u (beiden).
- Uittreksel Bevolkingsregister Woonhistorie van u (beiden).
Vraag deze rechtstreeks aan bij de gemeente waar u woont via de officiele website of aan de balie. - Een verhuurdersverklaring.
Deze verklaring is op te vragen bij uw huidige verhuurder (alleen van toepassing als u al huurt). - Gegevens van de bewindvoerder (alleen van toepassing als u zich in een faillissement- of schuldsaneringstraject bevindt).
- Gegevens van een indicatie voor een levensloopgeschikte woning (als u daar over beschikt).
Is uw inkomen pas nog veranderd?
Zorg dan ook dat wij de volgende aanvullende gegevens van u krijgen:
- 1 recente loonstrook van u (beiden)
- Jaaropgaven van u (beiden)
- Als u een eigen bedrijf heeft: inkomensverklaring (de meest recente) van uw accountant