FAQ
Categorie
Wat is woningdelen?
Woningdelen betekent dat je een eengezinswoning deelt met een vriend(in), een broer, zus, of iemand anders die, net als jij, staat ingeschreven bij Woonstichting Valburg als woningzoekende. Als woningdeler heb je op de bovenverdieping allebei je eigen (slaap)kamer en privé badkamer met toilet. De rest van de woning, zoals de huiskamer, de keuken, het toilet beneden en de tuin deel je samen.
Kom ik in aanmerking voor woningdelen?
Je komt in aanmerking voor woningdelen als je staat ingeschreven als woningzoekende bij Woonstichting Valburg. Je bruto jaarinkomen mag niet lager zijn dan € 27.725 en niet hoger dan € 47.699. Lees hier meer over de van toepassing zijnde voorwaarden.
Hoe meld ik mij aan voor woningdelen?
Als je bij Woonstichting Valburg ingeschreven staat als woningzoekende kun je je aanmelden via de websitepagina "Samen één woning delen". Klik op de roze button en vul je gegevens in.
Met wie kan ik een woning delen?
Heb je een deelwoning toegewezen gekregen? Dan kies je zelf met wie je gaat samenwonen. Daarbij gelden de volgende spelregels:
- De persoon die je kiest hoeft zelf niet aan de loting meegedaan te hebben.
- De persoon die je kiest moet ingeschreven staan of worden als woningzoekende bij Woonstichting Valburg.
- De persoon die je kiest mag iedereen zijn, behalve je liefdesrelatie!
- De persoon die je kiest heeft een bruto jaarinkomen tussen € 27.725 en de € 47.699.
Wat gebeurt er met mijn inschrijftijd?
Als je in een deelwoning gaat wonen verandert er niets aan je inschrijftijd, die blijft gewoon doorlopen.
Hoe groot is de kans dat ik in aanmerking kom voor een deelwoning?
Voor woningdelen geldt een lotingmodel. Hierdoor heeft iedereen gelijke kansen.
Kan ik urgentie krijgen?
U kunt urgentie aanvragen als u zich in een noodsituatie bevindt en u met spoed een woning nodig heeft. Voor de beoordeling of u een urgentieverklaring krijgt gelden een aantal regels. Lees hier meer.
Hoe meld ik dat ik ontevreden of boos over iets ben?
Bent u ergens ontevreden of boos over? Dan kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure. In onze klachtenprocedure staat welke weg u kunt bewandelen met uw klacht. Download hier onze klachtenprocedure.
Heeft u de klachtenprocedure doorlopen maar bent u het oneens met de manier waarop uw klacht door ons is afgehandeld ? Neem dan contact op met de Klachtencommissie Woningcorporaties. Dit is een onafhankelijke, externe commissie die betrokkenen hoort en/of deskundigen raadpleegt en een onpartijdig advies uitbrengt. Op deze pagina leest u daar meer over. Of ga direct naar de website van de Klachtencommissie.
Heeft u met ons een conflict over de huurprijs, het onderhoud of de servicekosten? Dan kunt u de Huurcommissie om hulp vragen. De Huurcommissie adviseert en doet een uitspraak over de huurprijs en het onderhoud van huurwoningen. Ga naar www.huurcommissie.nl voor meer informatie.
Verkoopt Woonstichting Valburg woningen?
Wij verhuren sociale huurwoningen. Verkoop van woningen behoort niet tot onze kernactiviteiten. Toch zetten wij soms woningen van ons te koop. Of kunnen huurders, als ze dat willen, hun woning kopen. Waarom wij woningen verkopen en hoe wij dat doen kunt u lezen in ons verkoopbeleid.
Als wij een woning verkopen, verrichten wij de verkoopactiviteiten niet zelf: die hebben we ondergebracht bij onze samenwerkingspartner Het Woonhart Makelaardij in Andelst. Heeft u vragen over een te koop staande woning of wilt u meer informatie? Kijk dan op Het Woonhart Makelaardij en neem contact op (telefonisch) via 0488-481566 of per e-mail via info@hetwoonhart.nl.